Relation.

Under åren har jag agerat relationsråd åt mer än många. Under gymnasiet var jag (ofrivilligt, haha) rådgivare åt oroliga vänner som inte visste vad som var 'normalt' i ett förhållande -Eftersom jag hade (har) haft ett förhållande längst. (Skulle haft ett bås där i korridoren "Råd för en tjuga!" ..would have made a fortune.) ;)
Försöker hjälpa när vänner frågar, gör så gott jag kan. Men vad ska jag säga? Alla är olika.
 
Ja, några basics finns det väl:
 

Ett: Löve. You gotta have it.

 

Två: Hate. You gotta ha.. Nej! Hahaha! Men två, typ: Bråka. Seriöst. Jag tror inte på par som sitter och mumlar i ett hörn "jävla #"¤&¤&....mummel¤%&%¤#....bfrutjtfd..." sen säger "Neej då, vi bråkar aaaaldrig! Min själ förruttnar i ett hörn här i radhuset bara, och jag drömmer om att grannen ska kidnappa mig, hehehe!"

Vad löser det? Försök få ur er vad fan det är som stör så jävla mycket. Sen äre klart! Work on it. Vråla ibland, men försök hellre förklara.

 

Tre: Va snäll. Ska det vara så svårt? Säg inte "Dum i huvet du är. Å, du är ju värdelös." eller sånt. Jag hör det ibland, man skojar osv.

Men det är inte ett syskon eller ens polare man trackar. Det är en annan människa som valt att vara med dig, som du valt att vara med. Tänk efter, i allt egentligen. Bygg upp en människa, riv inte ner. Gud vad sorgligt.

 

Fyra: Gör vad fan du vill. Det värsta jag har hört en vän säga är "Jag ska bara fråga först." ??? Då blir jag rädd. Man måste ha ett eget liv. Försvinn inte från vänner, bete dig inte som en besatt "Need. Partner. Now. Always!" Kedjar-fast-sig-i-partnern-och-häller-sirap-över-håret-så-de-klibbar-ihop-och-aldrig-går-att-få-loss. ..Eller typ..nått sånt.

(O.B.S parantes: Har man bestämt typ "Imorgon åker vi till fjällen och åker skidor" då tycker jag inte det är ok att ringa och säga att man är i Spanien timmen innan man skulle åkt.)

 

Fem: Det här med barn. Har jag ingen jävla aning om hur det fungerar, i en sådan 'familje-situation" för jag har inga barn. Läre väl återkomma där.

 

Sex: Heheheeee..

 

Sju: Alla har olika förhållanden, koncentrerar man sig på sitt tror jag inte man behöver oroa sig över 'hur bra den och den verkar ha det', allt verkar ju så jävla mycket ibland. Trivs du, är du lycklig och trygg, skrattar du varje dag och älskar du den du är med -då är det nog lungt ska du se.

 

LÖÖÖÖVE

 

Detta är alltså mina personliga tankar och åsikter, som jag själv tänker på. Verkligen försöker, alla är olika :)


Kommentarer

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback