Hej! Nu kör jag en listis!

Varning för mycket smileys! ;);););)

 

 

1. Var är din mobiltelefon?

Ingen aning.. tänkte jag skriva, men den ligger ju på bordet framför mig! Haha. För det mesta så har jag ingen aning, det måste jag erkänna, haha. Hittade den instängd i garderoben, under en tröja en gång X)

2. Var är din andra hälft?

Han jobbar och sliter, i stocka idag om jag inte hörde fel.

3. Ditt hår?

Är som svinto idag! :s Körde inpackning och hela köret igår, men om jag inte slänger i någon creme efteråt (tex min favvis lanza "superduper-treatment" ;)) så blir det såhär. Men nu kör jag på en fin 'donut' ist :D

4. Ditt humör?

Väldigt bra :) Känner mig inspirerad, vill inreda, vill fixa och dona! :D Let meeeee!

5. Din dagsplan?

Just nu vet jag faktiskt inte! Måste köpa färg, och jag tänkte åka in till stan, men jag ska även ev. köpa födelsedagspresent till min bror som fyller år på lördag, men jag måste prata med honom först! Ringde nyss, men han var upptagen på jobbet så. Jag väntaaaar! ;)

6. Det bästa du vet?

Fixa och dona! Haha ;) Just nu är jag på det humöret! Annars så är familjen och vänner goda ting, och så gillar jag kläder och grejer -men det är väl för materialistiskt att skriva kanske, haha ;)

7. Din dröm i natt?

Usch, ja det var något läskigt! Att jag var ett barn och en läskig gubbe jagade efter mig! :s OCH så drömde jag om Mia? Det var något med henne och..barn.. Preggo? ;)

8. Ditt livsmål?

Jag tror inte att jag vet. Eller jo -att göra något meningsfullt, att hjälpa, att kunna säga (som Beyoncé) I was here, I lived I loved. I was here, I did, I've done, everything that I wanted and it was more than I thought it would be. I will leave my mark so everyone will know I was here.  :)

9. Rummet du är i?

Är vårat 'lill-rum'. Gröna blad-tapeter, dator, två skrivbord, tavlor (fyller på min samling i detta rum, vill ha många fler! :)). Ev. mitt nya plugg-onlineföreläsningar-seminarium-rum :D

10. Din hobby?

Fixa och dona måste jag väl skriva då! Haha! Är verkligen på det humöret idag!

11. Din skräck?

Ja. Den du. Den var svår.. Ena sidan är det insekter, fy f*n vad äckliga de är! Å andra sidan livsvalsångest, svåra beslut om livet osv.

12. Var vill du vara om sex år?

Ah! Äntligen en lätt fråga! HA-HA! Men detta vet jag faktiskt INTE, hmm. Kanske en jonglör i cirque du soleil? Dock har jag bara baskunskaperna i jonglering så inga brinnande motorsågar och små ponnysar här inte..

13. Var var du igår kväll?

Hemma. Svårare än så var det inte ;)

14. Vad är du inte?

Långsint. Jag kan vara superirriterad på något/någon en dag och bara braaaaawwwlll! ur mig. Sen är det bra, haha! ;) 

15. En sak du önskar dig?

Åå.. En sak? SAK? En parfym :)

16. Var växte du upp?

I Gnarp, :) Norrfjärden, Sörfjärden och Gnarp.

17. Det senaste du gjorde?

Pratade med mamma -som sitter vid bärbara datorn! Haha!

18. Dina kläder?

Just nu: Grön långkjol (blev den idag ist.), svart linne och tegelröd kofta :) Känner mig höstiiiig!

19. Din tv?

Fungerar! Eller ja, den har fungerat hela tiden, men nu har vi kanaler :) Annars är den min baby, första dyra grejen, liksom 'vuxengrejen' jag köpte!

20. Ditt/dina husdjur?

Har en katt som heter Saskia. Eller vi kallar henne för 'katt' eller 'katten'. Hon är extremt mysig, och hon har nu så fin och tjock päls så man vill bara gosa med henne och ruffsa om pälsen! Haha!

21. Din dator?

MIN dator är en rosa liten mini pc (även den kändes som 'vuxengrej' att köpa själv -även om den är rosa ;)), köpte den innan allt med Ipad kom.. idag känns det fruktansvärt onödigt X) Menmen.. Annars brukar jag kunna låna Jim's bärbara -stooooor skärm!- eller stationära. Jävlar vad teknik vi har! Haha. Men Jimmie är sådan, herregud han byter telefon oftare än jag byter hårfärg ;) (Jag färgade håret väldigt mycket förut, mest för att bli av med det misslyckade 'mörkbruna'-svarta!- som jag hade ett tag, det var det som började hela grejen tror jag. Men det var inte det jag skulle skriva om hääääär sååååå!)

22. Din bästa ägodel?

Hmm... Ägodel? Hmm... Min bil kanske! I love my green pearl! :D

23. Saknar någon?

Ja, jag kan sakna vänner som bor långt borta. Ja, jag saknar Bianca oftast. Hon bor typ.. 30 mil från mig så det är inte varje dag man träffar lill-sparven :(

24. Din bil?

Skrev jag ju nyss om, hihi. Det är en grön golf, ganska gammal typ. Men den fungerar prima! Typ iallafall ;) Nyfixad, nybesiktigad och nyskattad! Bara och köra! :D

25. Något du inte har på dig?

Hmm... Lågt skurna jeans har jag svårt för, så obekvämt!

26. Favoritaffär?

Haha! Ja, då måste jag ju skriva h&m! ;) Även Monki :) Älskar att strosa runt i Sthlms-butikerna. Gina har ibland några godbitar, även andra kedjor. Sen fins ju näteeeeet också!!!

27. Din sommar?

Jobb och sjukdom. Har badar fyra gånger denna sommar.. FYRA!!! Skandal!!!!!

28. Älskar någon?

Mjaaaaa :) Såklart jag gör!

29. Favoritfärg?

Min hårfärg atm, n ö j d liksom :)

30. När skrattade du senast?

Haha! Ja, igår när Jimmie sa något riktigt roligt! (Som jag inte minns nu, haha). Och typ nyss när jag och mamma skrattade åt att vi satt vid varsin dator, haha! "...Vad gör du?" Hahaha!!!

31. När grät du senast?

Hmm.. När jag var sjuk så lät jag typ såhär "Jimmie..uhuu..ta hand om mihihiiiiiiig!" haha! Och bredde på med fejk-snyftandet så han skulle tycka synd om mig. Han skrattade och gav mig kramar och läsk. :)


Kommentarer

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback