Å fy fan..


   Inatt var det hemska drömmar igen..

   Alla människor var typ.. besatta. Som zombies fast ändå inte. De såg ut som vanligt, men om man kom för nära eller de såg en så gick de till attack! Alltså, det var så äckligt!

   Jag och några fler (helt för mig okända människor som också kommit ifrån sina familjer) försökte gömma oss i olika diken, 'rör' och ibland hus. Dock behövde vi lämna vårt "säkra" ställe (man var aldrig riktigt säker) ibland för att hämta mat eller liknande.
En dag kom vi ner till sörfjärden och gömde oss i min mormor och morfars hus. Där stannade vi ett tag, tills vi insåg att vi behövde mer mat. Då gick vi ut på uppdrag mitt i natten, letade rätt på mat, sen kom det en bil! Och jag blev så rädd! "Tyst! Släck ficklampan!!" Sen skulle jag släcka min ficklampa, men jag fick den inte att slockna! Fy fan, och bilen vände, precis som om han såg något! Och en annan kunde inte hålla käften, utan pratade som vanligt utan att viska nästan! Fy fan vad rädd och förbannad jag blev! "Håll käften då!!" Väste jag med tårarna i halsen. Tllslut fick jag av lampan och alla tryckte sig på marken/åt sidan i det 'rör' vi hittat att gömma oss i. Tillsist försvann bilen, och vi skyndade tillbaka till huset.
   Väl 'hemma' så var vi helt utmattade så vi lade oss i vardagsrummet för att vila. Sen hör jag, ytterdörren öppnas! Vi hade glömt att låsa! Livrädd flyger jag tyst upp ur soffan och smyger fram och håller i handtaget så den ska tro dörren är låst, sen hör jag hur den går runt. Aldrig har jag varit så rädd! Var det ett zombie-människa-monster så skulle vi dö. Av misstag får jag en glimt av den bakom dörren, och ser att det är en kvinna. Hon ser helt normal ut, men man visste ju inte! Jag chansar och frågar "Vem där?!" och hon svarar -vilket betyder inte ett zombie-monster! Gah! Nerv!

   Sen är vi ute på "uppdrag" igen, denna gång uppe på en skyskrapa(!). Där hittar vi en massa videoband från FBI, det är en massa hemliga operationer och uppdrag de har gjort. Så tittar vi på ett band, men då är det som att vi sugs in i den tiden i bandet!
   Vi är på en strand i Kina, där ett superstort flygplan plötsligt landar! Och det ska ha med alla på stranden. En del går in, en del vägrar, en del bli misstänksamma och väntar. Tillslut så är alla ombord och de stänger dörrarna. Sen lyfter de, men två av mina vänner har gömt sig i ett utrymme bak på planet vid dörrarna. Det de inte vet är att det utrymmet fylls med gas, och avgaser, när planet startar. Så de kvävs sakta till döds... Vi flyr och försöker hitta små utrymmen på planet att gömma oss på. Nu är även Denise med. Så jag tar med henne och vi hittar en liten hörna, där hittar hon en liten dörr, där kryper vi in. När vi är framme, och planet landar, så är vi fortfarande i Kina. Och alla ombord på planet är döda -utom vi och någon mer som lyckades gömma sig. Vi skyndar att gömma oss någon annanstans då de söker igenom hela planet, hittar ett ställe där de redan letat, och gömmer oss. Sen ska vi åka till Sverige, då ska vi gömma oss på samma ställe, men då har de svetsat igen dörren! På något vis hittar vi en annan dörr, och smyger in på gömstället. Där är det jättemånga flyktingar som vill fly sitt land, men kunde de inte ha tagit något annat plan än detta dödsplan! Tänker vi.

   Sillslut så vaknar jag, såååå otroligt lättad över att allt var en dröm! Sååå tacksam för att alarmet ringer!

   Jag skulle kunna göra filmer av alla mina drömmar, kanske ska framföra den idén till någon stor regissör/producent i hollywood? ;)

   Nu ska jag koka en ny kopp kaffe, för mitt har blivit kallt när jag skrev denna roman (haha).
   Sen ska jag skjutsa Sara och Edvin till b-sjö en sväng :)

Hejhej!

\\
Over and Out

Don't let the smiley's fool you, gillar inte att ha så jobbiga och verkliga drömmar.. Uffa!

Kommentarer

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback