Ibland ska man lita på sin magkänsla...

   Imorse kände jag bara att "Nej! Jag orkar inte!" Fast det gick ju över ;) Det känns ju så när man är trött och ska upp och in å jobba.
   Men det kändes ändå så fel allting. Hade drömt äckliga drömmar, hade ont i magen och kände mig spyfärdig. Jaja. Efter mycket pjål så drog jag mig ut i snön och körde mot jobbet.

   Hämtade upp Denise och mamma som ville ha skjuts in till stan, sen brummade vi på mot s-vall.

   När vi kommit en bit så är det så jävla dåligt väder! Fy! Dock kändes det bra att köra för jag hade värsta perfekta bilen framför mig = baklysen som syntes! Annars såg man knappt vägen för all snö. Men självklart så kommer det en jävla nervo-lastbil och kör om!! Gah! Och hans baklysen hade snöat igen så jag såg ingenting! En vit lastbil med snö fullt bak! Toppen! Så jag låg och körde typ 70 just in case liksom. Men då kommer det några nervos som bara måste köra om! Hatar det! Jag kör väl sakta av en anledning!

   De brummar iallafall på och efter ett tag så tänker jag väl att "jaha, nu har de kört om lastbilen då" (ser inget framför). Då ser jag en kavalkad av röda lysen! Lastbilen har tvärsvängt och en bil tvärnitar, så de två bilarna bakom den kör in i varandra! Jag står på bromsen och även fast allt händer så fort så hinner min hjärna tänka att "Vi kommer stanna, vi kommer stanna, Vi kommer inte stanna! Ok, vilken bil ska jag sikta på?! Den till höger! Annars kanske man knuffar ut den till vänster i andra körriktningen! Nej! Jag svänger ut i snödrivan!" Och POFF! Där satt vi. Jävligt äckligt ska jag tala om. Blev lite skakis där.

   Och mamma: "Ååå! ÅååååAAA!!!!! BRA! Bra Simone!!! Bra! Precis som man ska göra!!!!!" hahaha! Fick nå fel och började skratta.

   Sen går mamma och pratar med dom framför -de klarade sig utan allvarligare skador, fick väl nå bulor och tras på bilarna å- och frågar om de har någon spade (vi satt verkligen fast! Gick inte att rubba bilen! Och SNÖ till förbannelse!). Och vad får hon till svar? Jo; "Jaha, har ni kört fast?" MEN HERREGUD! "Ja, vi fick ju svänga för att inte köra in i er!" Idioter!!! Gah! Och de hade ingen spade heller... 

   Vi pulsade i snön, grävde med snöborsten och händerna, testade att backa men -nada.
   Sen kom en av männen och hörde hur det gick då typ, och dummare mähä har jag då aldrig skådat! "Har du testat att backa?" ÖHM, NÄÄÄHÄÄ, idiot! "Jaha...Har du quatro?" JA, men ditt spån man kan väl inte köra i en två meter snödriva för det! "Har du testat att försöka rucka den fram och tillbaka?" Herregud! "MEN DEN SITTER FAST!" Så klev jag in i bilen och körde fram och tillbaka för att visa idiotjäveln att den inte gick att rubba! "Jaha... Men...blabla" "MEN! Sätt dig i bilen och testa om du vill!!" Och så gjorde han det, och taaadaaa -INGET hände. "Nää... Det gick inte..." Men duh! Idiot! Herregud!

   Sen stannade en kille som förde förbi och hörde om vi behövde hjälp, "JA TACK!!" kunde jag inte annat än jubla fram! Han klev ur sin bil, och gjorde typ allt för att få lös den. Tillsist körde han sin bil för att bogsera oss, men det gick bara inte! Den satt fast! Tillsist gick hans bogserlina av! Herre! Där stog jag med den i händerna "...tack för att du försökte!" hahaha. Ja, tack för att du försökte och inte bara stod där som ett mähä som den andra! Alltså, den killen bara stannade för han såg att någon behövde hjälp. Han bröt på typ spanska (vet inte om han fattade vad man sa riktigt, haha, men tack!) han hade ingen jacka på sig,
-kallt! och han sa "inga problem, inga problem!". Medans den andre jävlen stog som en fågelholk och sa "det är lite riskabelt..." Gah! Idiot! Är det inte riskabelt att sitta fast där ändå! På grund av dig!

   Han åkte iallafall, sen ringde Denise till pappa (som ju är hemma, thank god!) och han skulle komma.

   Då sa mähät; "Jaha... Hur gör vi nu då?" Jag (irriterad som få) "Vadå 'hur gör vi nu'!?!" Han; "Jaa... Bor ni i närheten, eller kommer det någon hjälp?.." Jag: "Nej, jo, det kommer någon. HEJ!" Dumma jävel! Allt han ville var att åka därifrån -när det var hans fel! Ja, hans fel! Det var ju han som körde om mig och skulle köra så jävla fort trots att man inte såg något! Idiot!!!

   Tillsist kom pappa iallafall och kunde rycka upp bilen! TacktacktackTACK!!! Kunde inte vara mer tacksam! Superdad!
   Hade redan ringt jobbet och förklarat att jag inte visste när jag kom upp eller vad jag skulle göra, men de var så gulliga så: "Men lilla gumman, hur mår du?!" :) Tack för det, blev lite nervös där, men de fattade ju att det kunde ta tid "Har du något varmt? Är det någon som kommer och hämtar dig? Åk hem och ring sen i eftermiddag!" haha. Tack, tack till dom också.

   Ja, så det slutade ju gott iallafall, inga skador förutom ett sår på fingret som blödde som en fontän! Haha, jag märkte inget så jag hade typ kliat mig i pannan och mamma då: "Men, du blöder i pannan!" Sen satte jag mig i bilen och såg att det var ju från fingret X) Hur faan kan ett sådant litet sår blöda så mycket?! Haha.

   Nee, imorgon tar jag nog tåget till jobbet om det snöar såhär, vill inte att idioter på vägen riskerar mitt (och mamma och Denises idag!) liv.

   Jahopp, blev ett långt inlägg men jag kände att jag måsta skriva av mig.

   Nu ska jag hoppa in i duschen sen mysa i soffan med mysig julbelysning (medans man har den kvar) :)

Hejhej!
Kör försiktigt!
\\
Over and Out

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Men gud! Vilken tur att det gick bra med er iaf! Pär har jämt sagt åt mig också att blir det sådär så ska man svänga ut i diket ist. Men har alltid undrat om man hinner tänka på det :P Men Bra där! :)

Stannar nog hemma idag, känns ännu bättre nu att vara hemma efter att ha läst detta. Hua! Vill inte riskera nått för den utbildningen ;P

2010-12-27 @ 06:51:47
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Ja, visst!

Jaa, lika bra! Jag tror jag ska ringa x-trafik nu och höra så det inte är några förseningar på tågen, så tar jag tåget in idag ist ;)

2010-12-27 @ 09:26:19
URL: http://simoned.blogg.se/

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback