Me and my Farmor

   What a team!
   Hahaha!
   Låt mig förklara: Jag var nere i Norrfjärden med pappa och mina systrar. Far bestämmer sig för att åka till mellanfjärden med Morgan och kolla på någon båt (tror jag att det var? Lyssnade inte så noga). Efter en stund bestämmer jag mig för att åka upp på Gnarp och fixa lite. Skulle fylla på mobiler och kolla så att mina jobbkläder var rena/torra. Ja, jag skulle ju vara ledig imorgon men neej.
   Iallafall. Jag åker förbi Freddy och när jag är i kurvan så hackar bilen till. Jaja, tänkte jag, den har stått i något dygn så den brukar jävlas lite när den är kall. Icke. HackhackhackHACK!!! Fan. Slut på bensin. Så där rullar jag fram i uppförsbacke. Jag tänkte att "Här kan jag ju inte få stopp! Det är ju livsfarligt i den här kurvan!" Men jo, det fick jag. Med mina sista krafter, eller rättare sagt -min bils, så gnekar vi uppför sakta sakta. Sen STOPP! Fan. Jag trodde jag skulle ta mig åtminstone till grusvägen -så jag inte stod mitt i kurvan. Icke.
   Tur att jag är så cool och snygg så jag bara ringer och fixar bensin i ett knäpp. Jag på mobilen; "Denise! Denise! Du måste kolla om pappa har någon bensindunk! Skynda diiiiig dåååå!" Hahahaha. Hahaha.
   Iallafall så hade han det. Denise to the rescue. Jag hade Bianca i mobilen hela tiden, hahaha. Hon kommer, jag fixar med tratt (avkapad colaflaska) och pinne -för nej, det var ju inte en såndär smart dunk med tratt. Men jag är ju så fixig så det gick perfa. Denise åker iväg. Tack för hjälpen! Jag sätter mig i bilen, vrider om nyckeln. Vjäkvjäkvjäk. Biljävel! Ok. My bad, skulle inte ha försökt upp för backen. Har Bianca på tråden, "Bianca... Den startar inte... !!!!" Ha-ha. Låt mig här inflika att två bilar erbjudit mig hjälp "Ne, jag väntar bara på lite bensin ;) " Men nu när jag står och skriker "Ge mig lite power från era fula bilar!" Så stannar totalt: 0 bilar. Tack. Tack för hjälpen. Jag hatar er nya volvo btw. Den var ful.
   Ja, jag ringer till the one and only. Famma. Haha. Who else? Fick höra under dagen att Eddie åkte båt med faffan (annars bor ju han precis där), och jag trodde Freddy jobbade. Och pappa var i mellanfjärden. Farmor svarar som alltid "Men oj! Jag kommer direkt!" Haha =) Hon kom. Hade inga startkablar. Inte jag heller. Åker och kollar om Freddy eller Bittan har. Freddy var hemma. Hittade inga kablar. Kom på att vi kunde "bogsera igång" den. Kände mig dum som inte tänkte på det från början. Jag och farmor åker tillbaka till min hungriga lilla golf som stod och blinkade så fint. Det fungerade. =D Yes! Tack farmor.
   Jag åker upp och tankar, kör lite runt Gnarp för att få lite energy in my caaaaar. Och nu sitter jag här =) Tänker på att bilen jag mötte när jag väl kommit igång liknade min pappas bil... Fan. Det var min pappa. Hahaha. Snacka om timing. X)
Hahaha ;D
Min bil och min Jimpis =) You my loove! Här hade vi också fått bensinstopp, hahaha! Jag älskar'ett!
  
Undrar om min bil är långsur? Typ "Neej, fy faan, nu har hon inte kört mig på ett tag så nu jävlar ska jag jävlas!" Hahaha! Jag tror nästan det.

   Nu ringde Siv ,en busschaffis. Haha. Hon är så rolig. Jag vet inte hur gammal hon är (alltså hon är väl kring övre 40) men man kan liksom prata med henne. Hon är liksom rolig, hahaha. Vet inte vad jag ska säga, how to explain. Som nu tillexempel, vilken annan busschaufför skulle ringa en kväll och prata? Haha. Hennes son skulle åka med imorgon och han var lite orolig att jag skulle skälla på honom, haha. Ingen fara, jag ska inte skälla ;) 

   Jaja. Nu ska jag fixa lite =) Och hoppas på att min bil startar. Bäst jag går ner och startar för att kolla.
Saker jag lovar att göra när det inte regnar och jag har tid:
  • Städa bilen. Jag lovar precious. Nu när jag har rivit och slitit bland varningstrianglar och bogserlinor.
  • Lära mig att öppna bagageluckan. Så slipper jag ha allt i baksätet jämt.

Hejhej!
\\
Over and Out


Kommentarer

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback