Psychedelic

   Jag har sådana mysko drömmar. Mamma säger alltid när jag berättar vad jag drömt: "Men du måste ha mycket att tänka på du!" Hahaha.
   Förut, för längesen, så drömde jag om döda vita hästar på botten av ån utanför momma och moffan. Läskigt, I know.
   Och efter det så drömde jag en gång att vi hade en häst i garaget i Gällsta, eller vi fick den av morfar som hade haft den i källaren. En stor nordsvensk med brun päls och svart man o svans. I början red vi på den men sen glömde man liksom bort den i garaget. Fy vad man kände sig ond när man kom ihåg den stackars hästen som man glömt! Man vågade nästan inte gå och kolla för man var rädd att den skulle vara svag och grå. Herregud vilka drömmar!
   Inatt drömde jag att jag fick låna en fin häst, jag hade även den i garaget, en tävlingshäst tror jag det var. Sen en natt så blev det kallt och jag blev lite rädd att hästen skulle frysa där i garaget, men jag somnade. Sen vaknade jag av att någon sa till mig att ägaren skulle komma snart och hämta hästen. Panik! För då fick jag för mig att hästen hade dött i kylan! Så jag sprang ut, men då var ägaren redan där! Jag mötte henne och frågade typ var hon hade köpt sin fina klänning. Den kunde tydligen inte vem som helst köpa, hon hade köpt den på auktion (haha?). Sen gick jag sakta mot garaget, och hon följde efter! Jag försökte få henne att stanna, för jag ville inte att hon skulle se att hästen bodde i ett stökigt garage (?). Men när jag öppnade dörrarna så var det som på en film. Solen lyste in i ett jättefint stall och det såg aslyxigt ut. Hon kollade in, men sen stannade hon utanför och väntade. Jag gick mot hästen och när jag såg den så blev jag livrädd! Den var liten, dammig och grå! Och hostade till när den såg mig. "Heej lilla hästen" Sa jag och klappade försiktigt för det kändes som man skulle bli sjuk om man tog på den. Men herregud! Tänkte jag, vad ska jag göra? Men då hörde jag någonting från rummet bredvid och när jag kollade så stod ju hennes häst där! Jag tog ut den till henne och de åkte. Sen tror jag att jag vaknade. Men hallå? Den dammiga lilla sjuka hästen då? Var det den stora nordsvensken som vi hade glömt bort? Stackars liten... =(

   Jag tänker sluta sova! Jag vill inte ha myskodrömmar hela tiden! Och varför om hästar?
\\
Over and Out

Kommentarer

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback