Lördag igen

Japps, nu sitter man här med panofskyanalysen på en helt ny bild. Varför? Jo, det ska jag förklara sörrni: Jag frågade en viss lärarinna om jag kunde få låna hem hennes bok och kopiera bilden i färg för att den fanns ingenstans på nätet eller i biblioteket att hitta. (Och det är lite svårt att analysera färger i svartvitt tyckte jag då!). "Jag vet, den finns ingenstans!" Sa hon. Sen sa hon att jag fick låna den och ta med den på måndag. Sen efter det så sa hon att hon hade ju den inscannad på datan så hon kunde maila den till mig. Ok, sade jag då. Det blir väl bra, och så gav jag henne min mail och förväntade mig att få bilden inom kort. Nu, det är NU det kommer: Har jag fått något mail ännu? Vad tror ni?  Nej. Icke. Alltså, den människan! Jag blir så förbannad! Jag skulle ju kunna säga till henne på måndag att; Analysen? Nej, jag behöver en vecka till på mig. Varför? Jo för att du är en uppblåst, arrogant idiot som tror du är mycket bättre än alla andra. Sen skulle hon ge mig IG för att jag inte kysser hennes arsel som alla andra.
Kruxet är att jag har jobbat för hårt för att inte få bra betyg i denna kurs så detta gör jag nu, dock inte för någon annan än mig själv. Och om hon behöver att alla "respekterar" henne (nog för att jag tvivlar på att hon vet vad det betyder) genom rädsla för att få dåligt betyg om man gör minsta misstag, så är det hennes problem.

Nu, nog om detta.
Pju, skriva av sig!

\\
Over and Out

Kommentarer

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback