People change

Åååå hej! Dagen idag har jag varit ledig, var och hälsade på Denisa och dona lite.
Hjälpte henne att färga håret, slinga det.. men slingorna 'blödde' så som man så fint beskriver det. Haha! Så hon fick liksom extra mycket färg på en del ställen. Suck, haha! Hatar när det inte blir BRA när jag hjälper någon med håret! Älskar att dona på med hår förövrigt :) Tycker det är roligt.
Blev ju ännu roligare då jag fick test-klippa Jimmie för några somrar sedan, haha! Det gick inte så bra! Jag vågade inte klippa helt enkelt X) Sen fick jag klippa Linus, då gick det bättre för han sa "Äh, jag skulle ändå raka av mig håret." Så har jag klippt dem några gånger sedan dess, blir liksom bättre för varje gång (ja, såklart, 'övning ger färdighet' haha) ;) Lättare att klippa långt hår, klippt mamma och Denise. Och Sara en gång, men det var inte så lätt när det var en otålig liten Edvin med X) haha!
 
Och jag hjälpte Tess och färga sitt när hon kom hit till mig ihelgen! :) Hon kom till mig efter jag slutat jobba, då hade hon varit i birsta hela dagen -och varit till frissan och klippt lugg! Hon har aldrig haft lugg! :D Sjukt söt blev hon, och pangsnygg i det mörka vi färgade på kvällen! (-istället för utgång eller gårn' i snöstormen! X) ) -Hon har sjukt tjockt och härligt hår förövrigt! AVIS! ;)
Ja, annars så kom hon hit då, hon jag och Jim käkade middag och det blev något glas vin :) Mys, riktigt mys var det verkligen.
Vi hade långa disskusioner om bl.a att folk förändras, inte utseende pratade vi om (med hår osv) utan i sättet. Och hur sorligt det kan vara att vissa aldrig ändrar sig. Och att man får ändra sig! Herregud, inte behöver jag tycka lika som jag tyckte för en vecka sedan, eller en månad sedan, eller ett år sedan, eller tre år sedan! Det är ju det som är det fina! Att man kan få nya intryck, kanske se saker på ett nytt/annorlunda vis och att man får ändra sig om man vill! :) Ville liksom bara krama hennes hjärna för att hon fattade precis vad jag sa, varför jag sa det, och hon hade tänkt lika själv X)
 
 
Från hår till hjärnor. Haha! Oo, måste visa vad jag köpt till mitt hår i inlägget som följer! Wait for it.. ;)
 
 

Kommentarer

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback