Vad ska mina barn heta.

Dag 24

Men kom igen!
Alltså, jag är så otroligt less på all skaffa-barn-hets! Jag är ju för fan bara 22år gammal ung! En del personer, när man träffar dom så ba "Ja, men ni har ju varit tillsammans ett tag nu, när ska ni skaffa barn då? Är det inte dags snart?" Man ba NEEEEE! Är det så svårt att förstå? Jag menar, det är inte så att jag inte vill ha barn. Det vill jag nog, någongång. Men jag vill absolut inte hetsas till det. Och nu verkar man koko om man inte skaffar barn innan man är 20 för "man ska vara en ung mamma!" Bullshit. Ibland så har jag känt "Men å, jaja, men om man är över 30 så är det ju kört med barn-grejen.." p.g.a all denna hets! -Bullshit. Det är för man blir hjärntvättad av alla som tycker att "det är dags snart".

När man skaffar barn så tycker jag att livet as you know it är 'slut'. I den mening att då lever man för sitt barn ju. Och det är ju någonting fantastiskt! 


Men nej, jag tänker inte skriva några barnnamn här. Jag protesterar.

                                                                        

Kommentarer
Postat av: Denise

Ja. Vi är alla olika! Men tur är väl det :)

2012-02-07 @ 16:15:43
URL: http://deniseiden.blogg.se/
Postat av: Simone

Jaa.... ehm, va?

2012-02-07 @ 18:46:49
URL: http://simoned.blogg.se/

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback