5 saker jag blir irriterad över/tycker är konstigt.

Dag 22


  1. Orättvisor. Fruktansvärt orättvis värld vi lever i egentligen. Om man tänker 'stort' så är jag otroligt tacksam för att t.ex. att jag föddes i ett sådant otroligt bra land egentligen. Det är förfärligt vad vissa måste genomlida. Usch, när jag tänker på vilka hemskheter det finns! Får ont i magen.
  2. Okunskap. Tillexempel hur folk vräker ur sig negativa saker om människor från andra länder. Men t.ex. när det hemska på Utøya i Norge hände (det var hemskt, missförstå mig inte!) så var man snabb att posta upp en norsk flagga och uttrycka in sorg. Varför? "För att i Norge ser man lika ut som i sverige"? Eller? Men när 65 barn i pakistan håller på kvävas i en fabrik som rasat in, där de jobbar, så är det ingen big deal? Jag förstår inte.
  3. Dumhet. T.ex. hur någon kan säga "Jag tänker inte lyssna på dig för jag har rätt." -När de inte ens vet vad de pratar om, när det enda de vet är vad någon annan tycker och tycker lika utan att ens kollat upp vad det är de så stort tycker. (Ja, 2&3 hör ihop, men jag ville sära på 'exemplen').
  4. Otacksamhet. Blir så frustrerad på människor som bara tar för givet! Säg tack ibland! Ska man hellre sluta vara snäll och erbjuda sin hjälp?
  5. Något helt annat: Tjejer med 'långa' överkroppar ?? It kinda' freaks me out  :S  Haha!

 


Kommentarer
Postat av: Denise

Haha vi tycker nog ganska lika där ;) förutom den sista grejen :D hahahah.

2012-02-07 @ 16:11:39
URL: http://deniseiden.blogg.se/
Postat av: Simone

Haha, ja men erkänn! Det ser lite.. läskigt ut. Benen är kortare än överkroppen.. typ.. haha! XD

2012-02-07 @ 18:48:30
URL: http://simoned.blogg.se/

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback