Tipset

Köpte Maybellines nya FIT Me foundation och concealer -som jag faktiskt gillar! Har alltid haft svårt att hitta rätt foundation
-konstistens och färg. Men denna tror jag på!
Det finns också puder och rouge i samma serie. Pudret tänker jag inte försöka mig på tror jag, men rouget kanske jag köper till :)
FIT Me är ju liksom en serie som ska passa alla, så finns det tre 'grundtoner' Ljus, Mellan, Mörk. Sen olika färger i de olika 'grunderna'. Jag trodde jag skulle ha mellan, men så testade jag och tyckte mig vara en ljus, den var inte så ljus som jag trodde. Efter lite rådgivning från en kollega så köpte jag mellanfärgen i ljus. Och hittills är jag nöjd :)
Det enda jag har problem med är att mitt ansikte är mörkare än min hals X) Alltså utan foundation, haha.

Ja. Jag tycker den är bra helt enkelt :) Den luktar inte så mycket (stör mig otroligt mycket på foundation, eller smink överhuvudtaget, som lukar kemikalier :s) och den är ganska lätt i konsistensen.




Och! Bonustipset: Niveas creme, i en burk. Perfekt att ha på torra läppar!


Kommentarer
Postat av: Simone

(Har förövrigt en nästan oanvänd 'true match' foundation som jag inte alls gillade. Om någon vill ha den, haha ;) -även den i flaska, så det har inte varit några fingrar och petat i den X) )

2012-04-19 @ 10:25:14
URL: http://simoned.blogg.se/

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback