Jul-lista :) Dan' före dopparedan'

 

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss ??
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst
 
Förklaring:
Gillar lussebullar också, men pepparkakor är ju liksom.. jul, haha. Det finns alltid papparkakor ;)
Lax och sill är ju gott! Lax kan jag äta anytime, love it. Men sillen passar bäst med julmaten :)
Revbensspjäll har jag inte på mitt julbord (men är det ju faktiskt gott, kanske ska börja med det? ;)).
Ge och få är väl båda skoj, men jag gillar att planera och samla på mig bra klappar till mina nära ;)
Jul i snööööön tack!
Ursäkta
, men jag har helt missat grejen med dessa julkalendrar på tvn? Har sett något avsnitt kanske, eller så minns jag helt enkelt inte, haha.
Arne Weise komme ju alltid vara den i rutan för mig! Haha! Men eftersom han lagt av så tycker jag Ernst är en god ersättare ;) (Fast jag vet inte om han är 'julvärd' för Kalle Anka i år? Har ingen aning. Men det tycker jag han kan vara :))

image description

Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Jimmie, mamma, pappa, Denise, Linus, Edvin, farmor farf.. alla. Haha. Åker nog till Linus först, sen mamma, sen pappa, sen farmor -och äter julmaaat!! :)

Vad önskar du dig i julklapp?
Jag har önskat mig... pengar, haha. Roligt? Ne men, smågrejer uppskattar jag alltid! Älskar saker som "Den här hittade jag och tänkte på dig!" Eller "Den här tror jag att du gillar!" :)

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
"Arapapapapapapapapapapaapapariaaa!" Haha, och Ferdinand, naaw ;) Och Baloo.

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja, det brukar vara liknande varje år, men inte gillar jag dem mindre för det! :) Det är som Kalle Anka på jul, det är alltid något nytt med! Haha ;)

Har du firat jul utomlands någongång?
Nopp. Midsommar, haha ;)

Vilket jullåt är den bästa?
Åå.. Jag är helt insnöad på Michael Bublé's jullåtar i år faktiskt! Let it snow, Let it snow, Let it snow! :)

Vilken julfilm är den bästa?
Jag tycker julflmer är så himla mysiga! Men den bästa.. kommer bara på The Grinch just nu, haha! Finns säkert många, någon som kan tipsa om några? :)

Har du varit Lucia någongång?
Ne, jag tyckte om att vara tomte :)

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Haha, jaa. Jag tycker om alla minnen :) Det är samma "åka runt jul" varje år, man är ju liksom van.
Att köpa en skjorta till pappa varje år som är för liten! Haha! Tills jag gav upp och började köpa stickade tröjor istället! X)
Att ge mamma sina julklappar "Men jag skulle ju inte ha nått'!" haha!
Och så är det alltid mysigt när Bianca är uppe hos oss och alla är 'samlade' (på olika håll, haha).
Och äta julmat hos farmor&farfar eller mormor&morfar.
Hos mormor så verkar det alltid vara några ungar som ränner omkring och ska öppna paket, haha.
Hos farmor så är det alltid så lungt och mysigt. Sitta vid bordet och äta, sen sjunka ner i en av fotöljerna i vardagsrummet och skala mandariner som man äter fast man är alldelens för mätt :)


Jaa, julen är bra nog mysig den :love:

\\
Over and Out

 


Kommentarer
Postat av: Denise

Haha =)

2011-12-23 @ 10:31:34
URL: http://deniseiden.blogg.se/
Postat av: Therese

åh vilken rolig, den vill jag oxå göra! :D

2011-12-23 @ 10:35:40
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

andré pops var ju värd förra året btw, tror jag, eller är det i år? hm...

2011-12-23 @ 10:36:54
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

D: ;)

T: Ja, jag läst din. Ensam Hemma ju!! Och tomteverkstade och musse! Hade jag glömt ju! :)



Måste skriva att jag tror jag var lucia på lekis kom jag på.. men det var ett tag sen så jag minns inte, var ju t.o.m på den tiden man sa 'lekis' haha ;)

2011-12-23 @ 12:10:36
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Simone

läste tomteverkstaden Haha, glömde några bokstäve

..

;)

2011-12-23 @ 12:11:25
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Simone

oj det ska vara * itne tjockt, haha! X( Men nu å..

2011-12-23 @ 12:11:47
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Simone

MEN! X)* HAHA!

2011-12-23 @ 12:11:55
URL: http://simoned.blogg.se/

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback