Addiction

   Ahh, här sitter jag vid ett skrivbord och skriver. Jag älskar det! Jag har alltid drömt om ett eget kontor, få jobba med papper och ha allting organiserat i små högar och post-its i olika färger till olika saker. Haha, freak jag är. Fast jag vet inte vad jag vill jobba med, bara jag har ett ordentligt kontor och ett ordentligt skrivbord ;) Men detta duger fint det for now! Här sitter jag och känner mig som värsta big-shot-viktig-människa för jag har ett gammalt skrivbord, haha. Jag tror det har något att göra med att jag alltid ha velat ha mina saker organiserade men aldrig kunnat ha det.
   Jag är helt nojig över mina grejer. Jag tror det är för att hemma fick man aldrig ha någonting ifred, haha. Det var rätt jobbigt, men så är det. Man lär sig att dela iallafall ;) Eller så blir det tvärtom. Haha, jag är helt manisk ibland! Som förut när jag hade städat mitt rum när vi flyttat till huset i Gällsta, då kom Mia och hälsade på. Hon tyckte då att mina dvdfilmer inte skulle stå som jag ställt dem utan gick och la en i garderoben. Jag fick psyk och gick och skulle lägga tillbaka den, men då hade hon hunnit tagit en annan film och gömt! Panik! Haha.
   Jag vill liksom inte att någon ska röra mina grejer, jag kan bli så irriterad om Jimmie sitter med typ min hårklämma som jag lagt på bordet, och bara liksom "leker" med den utan att han ens förstår att han håller i den. Då sitter jag och tittar en stund först sen måste jag säga "Kan jag få den?" Haha. What can I say? För mina grejer är mina grejer, och dina grejer är mina grejer. Hahaha ;)
   Det kanske är därför jag har så svårt att släppa saker också? Jag menar, jag vill inte sälja eller ge bort min mobil som jag har haft i ca fyra år, bara för att jag har en ny nu. Den köpte jag för min första riktiga lön, -sommarjobbspengarna. Och inte bara det, jag kan vilja ha kvar typ en papperslapp jag hittade i sjuan. Och jag har kommit på nu att jag har nog sjukt bra minne så jag minns vad allting är kopplat till också -då blir ju allting ännu svårare att släppa!
   Ja, det kanske kan vara som Jimmie säger; Jag är nog lite knäpp. Men det skiter jag i. Jag får väl begravas med mina 15000 post-its, min sten jag stal ur en kruka på gymnasiet, min älskade mobiltelefon och alla andra tusentals smågrejer som står i källaren eller garaget hemma, i skrubben här, saker jag stoppat in lite överallt -som jag har samlat ihop under åren.
\\
Over and Out
  

Kommentarer
Postat av: Denise

HAHA! du är sjuk ^^

2009-03-24 @ 20:19:43
URL: http://deniseiden.blogg.se/
Postat av: Therese

jag gillar inte när folk håller på med mina saker eller ska låna nåt av mig heller! precis; mitt är mitt! :) och andreas har en förmåga att "leka" med mina grejjer när han pratar i telefon som han går runt med och lägger nånstans, utan att han själv vet det.. :S :) haha

2009-03-24 @ 21:30:31
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

D: Hahaha! XD

T: Jaa, haha X)

2009-03-24 @ 21:45:28
Postat av: Nathalie

Jag tycker inte heller om när andra folk håller på med mina saker. Och jag tycker inte om att låna ut saker. Och, haha till Mia! Så typiskt, så gjorde hon jämt när hon var hos mig med, man fick gå och plocka efter henne lite då och då. haha, jag saknar det lite faktiskt =)

2009-03-25 @ 05:35:00
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Släng in en kommentar ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback